دستیار تنظیم نمایش
کنتراست +
پیوند های برجسته
متن بزرگتر
فاصله متن
توقف انیمیشن
مخفی کردن تصاویر
تغییر قلم
مکان نما
ارتفاع خطوط
بزرگ نمایی
اشباع رنگ
سیاه و سفید
بازنشانی تمام تنظیمات
29 آذر 1404
جستجو
خانه
دستگاه های اجرایی
ادارات و سازمان های استان
فرمانداری قم
آب و فاضلاب
آب و فاضلاب روستایی
آب منطقه ای
استاندارد و تحقیقات صنعتی
آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک
امور مالیاتی
ادامه
آموزشکده و دانشگاه ها
آموزشگاه های فنی و حرفه ای
جامعة المصطفی العالمیة
دانشگاه آزاد اسلامی قم
دانشگاه قم
دانشگاه تهران پردیس
دانشگاه حضرت معصومه
ادامه
رسانه
اخبار
گزارش تصویری
مقالات تحلیلی
ماهنامه
مناقصات ومزایدات
پایگاه ملی اطلاع رسانی ملی مناقصات
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
فهرست مناقصات و مزایدات
آمار وقوانین
گزارشات دستگاه
دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
آمار اقتصادی حمل و نقل و مسکن کشور
حوزه شهرسازی
حوزه مسکن
قوانین
قوانین و مقرارت شهرسازی و معماری
قوانین و مقرارت مسکن
مقرارت ملی ساختمان
قوانین و مقررات وزارت راه و شهرسازی
تخلفات اداری، بازرسی و سلامت اداری
طرح ها و لوایح
طرح های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی
لوایح مرتبط با وزارت راه و شهرسازی
زیرمجموعه ها
راه و شهرسازی استان ها
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
چهار محال و بختیاری
کهگیلویه و بویر احمد
گیلان
ادامه
سازمان ها
سازمان ملی زمین و مسکن
خدمات دستگاه
میز خدمت الکترونیک
معرفی اداره کل
شناسنامه خدمات
نظر سنجی خدمات شناسه دار
نظر سنجی میز خدمت
میز خدمت الکترونیک
درخواست خدمت الکترونیکی
فهرست خدمات منتخب
شهراه
بازرسی
سامانه های شکایت
ثبت درخواست ملاقات با مدیرکل
نظرسنجی
انتقادات و پیشنهادات
طرح تکریم ارباب رجوع
اطلاع رسانی خارج شدن از دسترس تارنما
پرسش های متداول
بیانیه توافق خدمت
بیانیه حریم خصوصی
خدمات پیشخوان
لیست دفاتر پیشخوان
صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی 13041682104
تعیین حدود صلاحیت حرفه ای دارندگان مدارک مرتبط با مهندسی ساختمان 15061681000
درخواست رفع مشكل راه روستایی
درخواست رفع مشکل راه بین شهری
ثبت نام و تشخیص صلاحیت پیمانكاران و سازندگان راه و مسكن
عضویت نظام مهندسی
نظارت عالیه
فرمها
بخشنامه ها و دستورالعمل ها
اخبار انتخابات نظام مهندسی
فرم های الکترونیکی
معرفی خدمات
خدمات الکترونیکی
خدمات ترکیبی
خدمات حضوری
مسکن ملی
درباره
درباره ما
مدیر کل
تاریخچه
اهداف و وظایف
نمودار سازمانی
پشتیبانی از افراد کم توان
دستورالعمل نحوه بارگذاری محتوای وب سایت
تماس با ما
پیوند ها
آدرس و شماره تلفن
اطلاع رسانی خارج شدن از دسترس تارنما
بیانیه توافق خدمت
بیانیه حریم خصوصی
راهبرد مشارکت
نوبت دهی الکترونیکی
گزارش عملکرد
خانه
دستگاه های اجرایی
ادارات و سازمان های استان
فرمانداری قم
آب و فاضلاب
آب و فاضلاب روستایی
آب منطقه ای
استاندارد و تحقیقات صنعتی
آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک
امور مالیاتی
ادامه
آموزشکده و دانشگاه ها
آموزشگاه های فنی و حرفه ای
جامعة المصطفی العالمیة
دانشگاه آزاد اسلامی قم
دانشگاه قم
دانشگاه تهران پردیس
دانشگاه حضرت معصومه
ادامه
رسانه
اخبار
گزارش تصویری
مقالات تحلیلی
ماهنامه
مناقصات ومزایدات
پایگاه ملی اطلاع رسانی ملی مناقصات
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
فهرست مناقصات و مزایدات
آمار وقوانین
گزارشات دستگاه
دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
آمار اقتصادی حمل و نقل و مسکن کشور
حوزه شهرسازی
حوزه مسکن
قوانین
قوانین و مقرارت شهرسازی و معماری
قوانین و مقرارت مسکن
مقرارت ملی ساختمان
قوانین و مقررات وزارت راه و شهرسازی
تخلفات اداری، بازرسی و سلامت اداری
طرح ها و لوایح
طرح های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی
لوایح مرتبط با وزارت راه و شهرسازی
زیرمجموعه ها
راه و شهرسازی استان ها
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
چهار محال و بختیاری
کهگیلویه و بویر احمد
گیلان
ادامه
سازمان ها
سازمان ملی زمین و مسکن
خدمات دستگاه
میز خدمت الکترونیک
معرفی اداره کل
شناسنامه خدمات
نظر سنجی خدمات شناسه دار
نظر سنجی میز خدمت
میز خدمت الکترونیک
درخواست خدمت الکترونیکی
فهرست خدمات منتخب
شهراه
بازرسی
سامانه های شکایت
ثبت درخواست ملاقات با مدیرکل
نظرسنجی
انتقادات و پیشنهادات
طرح تکریم ارباب رجوع
اطلاع رسانی خارج شدن از دسترس تارنما
پرسش های متداول
بیانیه توافق خدمت
بیانیه حریم خصوصی
خدمات پیشخوان
لیست دفاتر پیشخوان
صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی 13041682104
تعیین حدود صلاحیت حرفه ای دارندگان مدارک مرتبط با مهندسی ساختمان 15061681000
درخواست رفع مشكل راه روستایی
درخواست رفع مشکل راه بین شهری
ثبت نام و تشخیص صلاحیت پیمانكاران و سازندگان راه و مسكن
عضویت نظام مهندسی
نظارت عالیه
فرمها
بخشنامه ها و دستورالعمل ها
اخبار انتخابات نظام مهندسی
فرم های الکترونیکی
معرفی خدمات
خدمات الکترونیکی
خدمات ترکیبی
خدمات حضوری
مسکن ملی
درباره
درباره ما
مدیر کل
تاریخچه
اهداف و وظایف
نمودار سازمانی
پشتیبانی از افراد کم توان
دستورالعمل نحوه بارگذاری محتوای وب سایت
تماس با ما
پیوند ها
آدرس و شماره تلفن
اطلاع رسانی خارج شدن از دسترس تارنما
بیانیه توافق خدمت
بیانیه حریم خصوصی
راهبرد مشارکت
نوبت دهی الکترونیکی
گزارش عملکرد
موقعیت شما:
زیرمجموعه ها
معاونت ها
معاونت توسعه مدیریت و منابع
شرح وظایف
تبيين وظايف و ماموريتهاي اصلي وزارتخانه و واحدهاي وابسته براساس سياست هاي كلي بخش حمل ونقل ، مسكن و شهرسازي
هدايت وراهبري امر تنظيم تشكيلات حوزه ستادي ،واحدهاياستاني و وابسته براساس سياست هاي كلي دولت و وزارتخانه به منظور اصلاح ساختار سازماني انها منطبق با ضوابط سازماندهي ابلاغي
راهبري امور نوسازي و تحولاداري از طريق تشكيل شوراي تحولاداري و فعال نمودن كميسيون هاي تحول اداري واحدهاي وابسته
راهبري وظائف دبيرخانه شوراي تحولاداري
راهبري ونظارت برتهيه و تدوين برنامه استراتژيك منابع انساني
هدايت وراهبري تهيه و تنظيم برنامه هاي آموزشي بر اساس نيازسنجي بعمل آمدهوبا توجه به استانداردهاي مورد نياز مشاغل تخصصي هر واحد در وزارت متبوع
راهبري امر استقرار نظام هاي اداري و استخدامي شامل نظامهاي جذب ، استخدام و نگهداري نيروي انساني ، حقوق و مزايا ، طبقه بندي و ارزشيابي مشاغل ، امور رفاهي ، بازنشستگي و ساير امور استخدامي و مراقبت در حسن اجراي آنها منطبق با برنامه جامع نيروي انساني وباهدف جلوگيري از گسترش اندازه دولت
هدايت وراهبري ارائه خدمات پشتيباني از قبيل نيروي انساني ، منابع مالي و... به ساير قسمتها از طريق واحدهاي زير مجموعه
نظارت برامر بررسي مشكلات نظاماداري حوزه ستاديو واحدهاياستاني وبرنامهريزي راهبردي به منظور ارائه راهكارهاي لازم در راستاي سياستها وخطمشيهاي حاكم بر وزارت متبوع
راهبري ونظارت بر امور مالي و حسابداري در چارچوب بودجه سنواتي و ساير قوانين و مقررات وهمچنين تامين منابع مالي مورد نياز وزارت متبوع
نظارت بر حسن اجراي آئين نامه ها ، دستورالعملها ، قوانين و مقررات در حوزه تحت نظارت
انجام ساير امور ارجاعي از سوي مقام محترم وزارت
مركز نوسازی
اداره كل منابع انسانی و رفاه
اداره كل امور مالی
اداره كل خدمات اداری
شرح وظایف
برنامه ریزی به منظور هماهنگ ساختن فعالیتهای كمیسیونهای تحول اداری سازمانهای وابسته و تابعه با شورای تحول اداری
انجام امور دبیرخانه شورای تحول اداری و كمیته های تخصصی ذیربط و ابلاغ تصمیمات شورا به مبادی ذیربط
همكاری در برنامه ریزی اجرای طرحها و برنامه های مصوب شورایعالی اداری كشور و ستاد برنامه ریزی تحول اداری و تهیه گزارشهای تحلیلی از اجرای برنامه های تحول اداری به ستاد مزبور
بررسی و تهیه و تنظیم نمودار سازمانی، اهداف، شرح وظائف و تشكیلات تفصیلی با رعایت ضوابط ساختار سازمانی ابلاغی از سوی معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری و ارائه پیشنهادهای لازم و نظارت در حسن اجرای تشكیلات مصوب
مطالعه و بررسی مستمر ساختار و وظائف وزارتخانه به منظور تفكیك و تقسیم صحیح وظائف میان واحدها و جلوگیری ازتوازی و تداخل وظائف وتعیین تعداد وعناوین پستهای لازم وحذف موانع ونارسایی های تشكیلاتی
مهندسی مجدد ماموریتها و وظایف دستگاه به منظور متناسب سازی و منطقی نمودن اندازه دستگاه و طراحی تشكیلات و بهبود ساختارهای سازمانی
بررسی پیشنهادات واصله از واحدهای مختلف وزارتخانه در زمینه ایجاد، ادغام و یا حذف سطوح سازمانی و لحاظ نمودن پستهای سازمانی ضرور درتشكیلات واحدها با استفاده از مكانیزم تغییر عنوان و انتقال پستهای سازمانی موجود
بررسی و اعلام نظر نسبت به قوانین، آئین نامه ها، تصویب نامه ها و مصوباتی كه پیامدهای تشكیلاتی دارد
مطالعه و بررسی به منظور تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها و روشهای انجام كار و اصلاح روشهای اختصاصی و مشترك با هماهنگی معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری در جهت ارتقاء بهره وری ، كارآیی ، رضایت ارباب رجوع ، كاهش هزینه ها و حذف مراحل زائد
استقرار نظام مدیریت كیفیت جامع و بكارگیری مجموعه سیستم های ISO درحوزه ستادی ، واحدهای استانی و وابسته
تهیه استانداردهای لازم برای جا ومكان ونحوه استقرار واحدها
تهیه وتنظیم بودجه جاری ، مبادله موافقت نامه ها ، درخواست و اخذ تخصیص از خزانه
مطالعه و استقرار نظام ها و سبك های مدیریتی نوین در راستای بهبود مدیریت
تدوین شاخص های بهره وری و سنجش میزان آن در بخشهای مختلف و پیاده سازی چرخه بهره وری
تدوین و اجرای برنامه جلب و ارتقاء سطح رضایت مردم و ارباب رجوع
مطالعه ، بررسی وتدوین آئین نامه طرح جامع برنامه ریزی نیروی انسانی متناسب بارشته های شغلی وزارت متبوع ، واحدهای استانی و وابسته
ترسیم استراتژی جذب ونگهداری نیروی انسانی در وزارت متبوع ، واحدهای استانی وابسته
ایجاد بانك اطلاعات مدیران به منظور انجام مطالعات، تنظیم طرحها و تهیه برنامه های لازم در زمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش، جبران خدمت و پاداش ارزیابی و تداوم خدمت مدیران
بررسی و برنامه ریزی جهت تامین نیروی انسانی موردنیاز وزارت متبوع وواحدهای استانی برای اجرای برنامه های مصوب و در دست اجرا و همچنین همكاری با واحدهای وابسته در این خصوص
ایجاد و بروز رسانی بانك اطلاعات نیروهای متخصص ومستعد متناسب بارشته های شغلی وزارت متبوع از سراسر كشور
نظارت بر اجرای آزمونهای استخدامی بنا بر وظایف مرتبط در وزارت متبوع
تدوین برنامه های آموزشی كاركنان و مدیران مبتنی بر نیازهای آموزش هریك از واحدهای ستادی واستانی جهت افزایش بهره وری منابع انسانی با هماهنگی مراجع ذیربط وبر اساس اهداف وراهبردهای آموزش وزارت متبوع
نظارت ، كنترل وهمكاری با واحدهای وابسته در خصوص تنظیم برنامه های آموزش سالانه وارائه نظرات مشورتی مورد نیاز
انجام اقدامات وفعالیت های مربوط به بررسی وتصویب كلیات برنامه های آموزش حوزه ستاد ی ،واحدهای استانی و وابسته توسط كمیته راهبری آموزش وتوانمندسازی
برنامه ریزی برای جلب مشاركت مراكز وموسسات آموزشی وپژوهشی تعیین صلاحیت شده از سوی معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور برای اجرای نظام آموزش كارمندان دستگاه های اجرایی
بررسی وبرآورد اعتبارات آموزشی موردنیاز وكنترل ونظارت برنحوه هزینه نمودن اعتبارات
نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی بر حسب برنامه های مصوب ، ارزشیابی وبررسی اثربخشی دوره های آموزشی وانعكاس آن به مراجع ذیربط
تكمیل وبه روزآوری شناسنامه های آموزشی كاركنان حوزه ستادی ومشاركت وكنترل برای تهیه وتنظیم شناسنامه آموزشی واحدهای استانی و وابسته
بررسی وبرنامه ریزی برنامه های مربوط به ایجاد فرصت های كارآموزی به منظور ارتقاء سطح دانش دانشجویان با همكاری مبادی ذیربط وهمكاری با دفتر مركزی ارتباط با صنعت ، سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در خصوص اعلام محل های كارآموزی
انجام امور مربوط به بررسی های آموزشی وكنفرانس های بین المللی وتنظیم برنامه شركت كاركنان در دوره های آموزشی خارج از كشور با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور
انجام فعالیت های مربوط به طرح كارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهها وهمكاری با وزارت كارو امور اجتماعی در زمینه جذب وایجاد فرصت كارورزی در واحدهای استانی و وابسته براساس شرایط مندرج در طرح كارورزی ابلاغ شده به دستگاههای اجرائی
اجرای آزمون بورس های آموزشی خارج از كشور با هماهنگی مبادی ذیربط
اداره كل منابع انسانی و رفاه
تهیه و صدور احكام كاركنان در زمینه های انتصاب ، اضافه و ترمیم حقوق ، انتقال ، انفصال، تعلیق ، مرخصی ، معذوریت و....
اجرای قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستورالعملهای استخدامی و ارائه پیشنهادات اصلاحی در صورت لزوم
انجام اقدامات لازم به منظور تامین نیازمندیهای استخدامی وزارتخانه در چارچوب برنامه ریزی نیروی انسانی ، بودجه مصوب و قوانین و مقررات مربوطه
ایجاد و نگهداری فهرست داوطلبان شغلی بالقوه و شایسته به منظور ارائه به مسئولین ذیربط در تخصیص پست سازمانی و جایگزینی كاركنان
اجرای آزمونهای تخصصی و استخدامی و ارائه گزارشهای لازم به معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری
اجرای طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل وتهیه پیشنهادهای اصلاحی
اجرای طرح ارزشیابی كاركنان و برقراری ارتباط با معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری به منظور ایجاد هماهنگی و تبادل نظر در خصوص اجرای مسئولیتها ، برنامه ها و دستورالعملهای ارزشیابی و ارائه گزارشهای دوره ای
بررسی و اظهار نظر نسبت به نحوه انتخاب رؤسای واحدهای استانی از حیث تطبیق صلاحیت و ضوابط اداری و استخدامی و ارائه نتایج حاصله به شورای تحول اداری
راهنمایی وایجاد خط مشی برای واحدهای استانی برای وحدت رویه در اجرای بخشنامه ها و مصوبات اداری
به روز رسانی اطلاعات و آمار كاركنان و تجزیه و تحلیل آنها و تهیه گزارشهای آماری در مقاطع زمانی مشخص و تهیه آمارهای موردی برحسب نیاز
بایگانی كلیه اوراق و اسناد و پرونده های كاركنان
اجرای مقررات بازنشستگی و برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری در چارچوب قوانین ومقررات مربوطه
بررسی نیازمندیهای رفاهی كاركنان و تهیه طرحهای لازم(درمانی ، ورزشی ، تعاونی ، تفریحی و ....) براساس اولویت ها ، حدود امكانات مالی و اجرایی
تدوین و اجرای برنامه های لازم جهت فراهم شدن زمینه های حفظ تندرستی و نشاط كاركنان از طریق تعمیم و گسترش فعالیتهای ورزشی بین آنان
انجام بررسیهای همه جانبه و برنامهریزیهای لازم برای استفاده بهینه از امكانات ورزشی موجود در سطح كشور
تنظیم برنامه های تفریحی و ورزشی و بازدید از مراكز هنری ، فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی و.... جهت كاركنان و برآورد هزینه های مربوط
بررسی و اصلاح مقررات موجود و دستیابی به مقررات موثر و لازم در زمینه ارتقاء سطح انگیزش و تامین معیشت كاركنان دولت
انعقاد قرار داد با مراكز مختلف درمانی ، شركتهای بیمه ، مراكز ورزشی و ..... جهت تامین نیازهای كاركنان و خانواده های آنان
برنامه ریزی تامین اعتبار وام و توزیع آن بین كاركنان حسب ضوابط مصوب
ارائه بیمه خدمات درمانی و بیمه تكمیلی و خدمات بهداشتی به كاركنان
نظارت و كنترل حضور و غیاب كاركنان و تهیه آمار و گزارشهای لازم
اداره كل امور مالی
پرداخت هزینه های پرسنلی عملیاتی تملك دارائیهای سرمایه ای در چارچوب بودجه و اعتبارات جاری مصوب و موافقت نامه های متبادله
افتتاح دفاتر قانونی مالی در آغاز سال مالی طبق قوانین محاسباتی و مقررات مالی مربوط به منظور نگهداری حسابهای سالیانه
ارائه گزارش عملكرد تخصیصهای دریافتی و هزینه های انجام شده
دریافت وجه اعتبارات تخصیصی ابلاغی از خزانه
رسیدگی و كنترل دستورات پرداخت واصله و تنظیم اسناد ملی و برگه های محاسباتی پرداخت وجه كاركردهای گواهی شده
شركت در جلسات مناقصه و ترك مناقصه مربوط به اعتبارات طرحهای عمرانی و سایر كمیسیونهای مالی و اعلام نظر و پاسخ به مسائل مالی
بررسی اسناد مناقصه تدوین شرایط و برگزاری مناقصه طبق قوانین و مقررات اجرای قراردادهای صادره از سوی دیوان محاسبات و سایر محاكم قضائی
رسیدگی و نگهداری قراردادها و ضمانتنامه ها و مراقبت در تمدید آنها در سر رسیدهای مقرر
تنظیم و ارائه اسناد هزینه های انجام شده به ممیزین دیوان محاسبات و پیگیری تا تایید آنها
تنظیم دفاتر مالی و تهیه صورت حسابهای وجوه دریافتی و پرداختی با توجه به قوانین بودجه مصوب سنواتی و محاسباتی و ارائه آنها به وزارت امور اقتصادی و دارائی و دیوان محاسبات و پیگیری جهت رفع واخواهیهای اعلام شده تا دریافت تائیدیه لازم
توزیع اعتبارات مصوب واحدها برمبنای موافقتنامه های مبادله شده و تخصیص های دریافتی و دستورات صادره
نظارت بر مصرف اعتبارات مصوب وزارتخانه برمبنای موافقتنامه های مبادله شده و تخصیص های دریافتی و دستورات صادره
افتتاح حسابهای بانكی مورد نیاز از طریق خزانه و در صورت نیاز در مراكز استانها و شهرستانها از طریق نمایندگی خزانه در استان
وصول درآمدها ، سپرده ها و مطالبات و ثبت آنها در دفاتر و انتقال آنها به خزانه در موعد مقرر و وصول و ایصال درآمدها و مالیاتهای تكلیفی و بیمه و سایر كسورات قانونی طبق مقررات
تامین اعتبار و پرداخت وجه برای گشایش اعتبارات اسنادی و واریز اسناد هزینه مربوط با رعایت مقررات
گهداری اوراق و اسناد بهادار و ضمانت نامه ها و تمدید به موقع آنها
مسئولیت نظارت بر حفظ اموال و اثاثیه و دارائیهای دستگاه اجرائی مربوطه در استفاده بهینه از آنها و هماهنگی لازم جهت ماموریت جمعداری اموال
نگهداری دفاتر اعتبارات و تعهدات ، اموال منقول و غیر منقول
ارائه عملكرد اعتبارات هزینه ای ، تجهیزات اداری وتملك داراییهای سرمایه ای به واحدهای ذیربط
انجام اقدامات لازم بمنظور تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال ، صدور پروانه خروج اموال و نگاهداری حساب كلیه اموال طبق آیین نامه اموال دولتی
انجام سایر موارد و اموریكه با توجه به مقتضیات انجام كار ناشی از تصویب قوانین و مقررات بعهده امور ذیحسابی و مالی باشد
اداره كل خدمات اداری و پشتیبانی
انعقاد قراردادهای خدماتی عمومی و فنی و نظارت بر چگونگی اجرای آنها
تهیه گزارشهای مستمر از عملكرد شركت های طرف قرارداد و تائید كاركردآنها
اجرای برنامه های جا و مكان و نقل و انتقالات وسایل و لوازم اداری و مراقبت درحفظ و نگهداری آنها
نگهداری وسایل و لوازم خریداری شده و تحویل آنها به واحدهای متقاضی و ارائه صورت ها و اسناد به اداره كل امور مالی و ذیحسابی
پیش بینی و تدارك احتیاجات وزارتخانه از نظر تاسیسات ، وسائل و ملزومات اداری، خدمات ماشینی سخت افزاری و نرم افزاری در حدود اعتبارات مصوب
نظارت بر اداره امور حمل و نقل و انجام تعمیرات و نگهداری بهینه وسائط نقلیه وزارتخانه
نظارت بر امور نگهبانی و راهنمایی ارباب رجوع به واحدهای مختلف
نظارت بر اداره امور انبارها
ثبت كلیه مكاتبات وارده و صادره وزارتخانه و تفكیك و توزیع آنها به واحدهای ذیربط
انجام امور دبیرخانه ای مربوط به ابلاغ كلیه مصوبات ، بخشنامه ها و اطلاعیه ها به واحدهای وزارتخانه
توزیع و تحویل كلیه نامه هایی كه به خارج از وزارتخانه ارسال میشود با استفاده از خدمات پستی
پاسخگویی و راهنمایی مراجعین در حدود پیگیری مكاتبات
نظارت بر انجام كلیه امور ماشین نویسی ، چاپ و تكثیر و خدمات اداری ستاد وزارتخانه
بایگانی كلیه نامه ها و اسناد اداری