جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است و همه ابزارها و دانش بشری را برای رسیدن بیشتر به این دو عنصر مهم به کار می گیرد.
امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد. روابط عمومی ها می توانند با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمان ها و با جاری ساختن روح روابط عمومی در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد٬ به عنوان نقش آفرین اصلی همدلی و همزبانی بین ملت و دولت باشند.
سازمان های امروزی نیز برای بقا نیازمند آگاهی یابی و آگاهی دهی هستند تا از طریق ترویج آگاهی و تولید و نشر دانش، امنیت ذهنی و روانی و حتی فضای فیزیکی مخاطبان خود را که ما به عنوان شرکای اجتماعی می نامیم، تامین کنند.
روز ارتباطات و روابط عمومی٬ در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند با تقویت حضور مدیرانی دانا محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات و اطلاعات از سویی دیگر تلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت نماییم.
بدین وسیله ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به مشعل داران فروزان توسعه ارتباطی بخصوص به همکارانم در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی که با الهام از هم افزایی، هم اندیشی، همسویی، با صداقت، شجاعت و امانت ضمن حفظ مصالح سازمان در جهت انجام رسالت خطیر خود بدون هیچ چشمداشتی فعالیت میکنند تبریک و تهنیت عرض می نمایم.