به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار کرد: با توجه به این که قم مسیر ارتباطی 17 استان و در مرکز کشور قرار دارد و همچنین اشباع شدن مسیرهای مواصلاتی این استان، ارتقای مسیرهای موجود و احداث مسیرهای جدید در دستور کار این اداره کل است.
وی افزود: بر همین اساس عملیات بزرگراهی نمودن محور قم – نیزار به عنوان یکی از راه های اصلی و شریانی استان در حال اجرا است.
صبوری در خصوص جزییات عملیات اجرایی در محور قم – نیزار توضیح داد: از کیلومتر صفر تا کیلومتر چهار احداث راه یکطرفه بزرگراهی شامل دو خط رفت و دو خط برگشت به طول 4 کیلومتر، انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به احداث پنج دستگاه آبرو در این قطعه ابراز کرد: دو دوربرگردان دو طرفه در طول مسیر نیز ایجاد شده است.
وی از ایجاد 12 کیلومتر راه یکطرفه بزرگراهی در قطعه دوم خبر داد و گفت: این 12 کیلومتر از کیلومتر 4 تا 16 محور قم – نیزار بوده است که 3 دوربرگردان دوطرفه، 15 دستگاه آبرو، یک دستگاه پل روگذر (راه آهن) به دهانه 14 متر احداث شده است.
صبوری گفت: از کیلومتر 16 تا 24 این محورکه به صورت دو طرفه می باشد، عملیات لکه گیری و یک لایه روکش آسفالت توپکا صورت گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص جزییات عملیات اجرایی در کیلومتر 24 تا 38 محور قم – نیزار توضیح داد: در این قطعه راه دوطرفه به طول 14 کیلومتر و به عرض 11 متر احداث شده است.
وی افزود: دو تقاطع غیرهمسطح، سه رمپ و یک لوپ به طول یک کیلومتر و سه دستگاه پل رودخانه، بیش از 30 دستگاه آبرو به دهانه های 2 الی 6 متر (سنگی و بتنی)، دو راستگرد، یک راه انحرافی و یک دوربرگردان یک طرفه از اقدامات انجام شده در کیلومتر 24 تا 38 محور قم – نیزار بوده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان از تسریع در تکمیل عملیات محور قم – نیزار خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این محور تا پایان سال 1398 کاملاً به صورت بزرگراهی در خواهد آمد و خودروهای عبوری از یک مسیر استاندارد، ایمن و دارای مشخصات فنی برخوردار خواهند شد.